Kwantificeer de voordelen van je product: de kracht van digitale tools in sales

Van kick-off bespreking tot de oplevering van de applicatie in meerdere talen in slechts drie maanden.

Didier Stickens

Het kan soms lastig zijn om de financiële voordelen van een product te bewijzen en te kwantificeren voor een specifieke prospect. In dergelijke gevallen kan een app een waardevol hulpmiddel zijn voor het salesteam. In deze blog bespreken we hoe de snelle ontwikkeling van een app onze klant heeft geholpen om in te spelen op de actualiteit.

Vermindering van energiekosten

De energiecrisis heeft ons allemaal getroffen. Onze klant Axalta, een multinational die autolakken produceert voor carrosseriebedrijven, wilde daarop inspelen. Ze hebben een product ontwikkeld met een snellere droogtijd ten opzichte van de standaardvariant. Een kortere droogtijd in de oven resulteert in lagere energiekosten. Om carrosseriebedrijven hiervan te overtuigen, hebben we een app ontwikkeld waarin verschillende parameters zoals type oven, ventilatievolume, opwarmtijd oven enzovoort kunnen worden ingevoerd. De app voert de complexe berekeningen uit en het jaarlijkse energievoordeel van het product wordt direct grafisch weergegeven.

Snelheid loont

Het inspelen op de actualiteit kan een bedrijf een aanzienlijke voorsprong geven op de concurrentie. Het is dus essentieel om het businessidee snel te kunnen inzetten. Tijdens een energiecrisis is de potentiële klant veel gevoeliger voor energievoordelen. Daarom hebben we de app voor het aantonen en kwantificeren van de energiebesparing op een ultrakorte termijn ontwikkeld. Van kick-off bespreking tot de oplevering in slechts drie maanden.

Gebruiksvriendelijkheid

De tool moest in de eerste plaats een hulpmiddel zijn wat betekent dat eenvoud en gebruiksvriendelijkheid centraal moesten staan tijdens de ontwikkeling. Daarom worden de product portfolio van Axalta en de bijhorende producteigenschappen geladen uit de  bestaande Axalta databanken en up-to-date gehouden. Bovendien worden gebruikers stap voor stap begeleid bij het opzetten van een vergelijking in de app door middel van een wizard. Op die manier voelen ze zich zelfverzekerd in het bijzijn van (potentiële) klanten.

Tot slot, zien we dat bedrijven die erin slagen op het juiste moment de juiste oplossingen aan te reiken aan hun klanten, een voorsprong behalen. Het is belangrijk alert te zijn voor de uitdagingen van de klant én in te spelen op de actualiteit. Digitale tools kunnen het salesteam aanzienlijk ondersteunen, mits ze gebruiksvriendelijk en op tijd klaar zijn!

Lees hier de volledige use case.

Blijf op de hoogte

Ontvang nieuwe content direct in je mailbox.