Hoe omgaan met tech-hypes?

Je kan discussiëren over hoe je individuele tech-hypes moet classificeren, maar één ding is duidelijk: heel weinig technologieën maken hun verwachtingen waar.

Lees Meer »

Wat je zeker wil weten over low-code applicaties

Hoe complexer de applicatie echter wordt, hoe meer tijd de ontwikkelaar zal besteden aan het vinden van een manier om met die complexiteit om te gaan binnen de beperkingen van het low-code platform. Dit leidt tot het verlies van het kostenvoordeel en resulteert in een applicatie die minder gebruiksvriendelijk en efficiënt is.

Lees Meer »

Digital twin: de schakel tussen de virtuele en echte realiteit

De term ‘digitale twin’ kan breed geïnterpreteerd worden, afhankelijk van de context.

Lees Meer »

Dit waren de Belgian Offshore Days 2024

Zelf aanpassingen doen aan low code oplossingen blijkt vooral een theoretische optie. Bedrijven blijken in de praktijk toch weer terug te vallen op externe consultants.

Lees Meer »

Dit was Indumnation 2024

Het omzetten van het resultaat van het werk van de data scientist, zoals een getraind AI model, in een gebruiksvriendelijke applicatie voor de organisatie is een uitdaging. Zeker in tijden waarin IT afdelingen al overladen zijn met projecten.

Lees Meer »

Coteng krijgt subsidie van de Europese Unie voor de ontwikkeling van een optimalisatietool voor offshore windplanning

Het hart van de applicatie wordt een digital twin van het windpark die de output van het park simuleert op basis van alle parameters die door de operator zijn ingesteld.

Lees Meer »

Is jouw bedrijf klaar voor de nieuwe Network and Information Security (NIS2) wetgeving ?

Wie zijn Business Continuity plan voor het eerst uitvoert bij een echt incident zal ontdekken dat er iets over het hoofd is gezien.

Lees Meer »

Het omzetten van een innovatief idee in een operationele tool

Niemand heeft iets aan een applicatie met lage adoptie.

Lees Meer »

Dit was Abiss 2023

Veel bedrijven werken met intern ontwikkelde software, maar hebben moeite om gekwalificeerde mensen te vinden om de toenemende vraag naar meer connectiviteit in de productie bij te houden

Lees Meer »

Hoe nieuwe software oplossingen sneller beschikbaar kunnen zijn

Met de juiste aanpak heb je in 3 tot 6 maanden een eerste bruikbare versie klaar.

Lees Meer »

Duurzaam softwaregebruik in tijden van digitale overvloed

Software die al 25 jaar stabiel werkt en vandaag nog kan communiceren met moderne applicaties, daar zijn we fier op.

Lees Meer »

Hoe flexibiliteit een valkuil kan worden bij cloud hosting

Voor wie vanuit het platteland elke dag 50 km naar het werk moet rijden, is een taxi een zeer dure oplossing.

Lees Meer »

Kwantificeer de voordelen van je product: de kracht van digitale tools in sales

Van kick-off bespreking tot de oplevering van de applicatie in meerdere talen in slechts drie maanden.

Lees Meer »

Hoe zich indekken tegen vendor lock-in in de context van software?

Het is verleidelijk om te geloven dat het je niet zal overkomen. Tot je enkele ervaringen van gebruikers leest.

Lees Meer »

Coteng in the spotlight: Ons bedrijf op Kanaal Z

Welk type software je ook implementeert, zorg ervoor dat de gebruikers het ervaren als een hulp in hun werk. Alleen software die medewerkers graag gebruiken levert een positieve ROI

Lees Meer »

Wanneer digitale tools een écht hulpmiddel worden

In het bedrijfsleven verwachten werknemers nu ook een zelfde gebruiksgemak.

Lees Meer »

ChatGPT over de gevaren van SAAS oplossingen

Het meest actuele probleem van de laatste jaren - vendor lock-in gecombineerd met grote prijsstijgingen - wordt niet aangehaald. Nochtans voorspelde Gartner (“SaaS Dominates Software Contracting by 2026 — and So Do Risks”) al in december 2021 dat de snelle groei van de marktmacht van de SAAS aanbieders significante invloed zal hebben op hoe bedrijven omgaan met IT-kosten.

Lees Meer »

Hoe de juiste digitale tools het werkplezier positief beïnvloeden

Een digitale transformatie zonder adoptie is weggegooid geld. Een systeem dat de gebruikers echt helpt hun taak beter of sneller te doen is de beste garantie op een hoge adoptiegraad.

Lees Meer »

Hoe Parlangi van prototype naar betrouwbaar platform is uitgegroeid

Een slimme architectuur maakt flexibiliteit in het verder uitbouwen van de applicatie mogelijk op een kostenefficiënte manier.

Lees Meer »

Waarom deze 3 struikelblokken innovatie vaak belemmeren

Wie een positieve ROI nastreeft, moet er in eerste instantie voor zorgen dat de software daadwerkelijk wordt gebruikt en dat deze ook een directe of indirecte efficiëntiewinst oplevert.

Lees Meer »

Customer intimacy, dé manier om klanten te binden

Als bedrijf kun je nog een stap verder gaan dan alleen een goede customer experience bieden. Bedrijven die een customer intimacy strategy nastreven, kennen zeer goed de noden van hun klanten en proberen die zoveel mogelijk te vervullen. Ook wanneer hun klanten noden hebben die niet direct aansluiten bij hun eigen core business.

Lees Meer »

Waarom de klant voordeel heeft bij een loyaal team medewerkers.

Wanneer klanten ons twee jaar na een project terug contacteren om verder te bouwen op dat project of om iets nieuws te starten, dan appreciëren ze dat wij nog goed weten waarover het gaat en niet opnieuw hun business hoeven uit te leggen.

Lees Meer »

Hoe dit evidente advies vaak over het hoofd wordt gezien bij digitale transformatie (en het gaat niet over technologie!)

"We merken dat dit steevast resulteert in een terugkerende lijst met functionaliteiten: een CRM, PIM, webshop, business dashboards en een social media platform."

Lees Meer »

Hoe kies je de meest geschikte software oplossing?

De meest geschikte software oplossing voor hun specifiek bedrijfsproject vinden, is voor sommige bedrijven een serieuze uitdaging. Daarbij een positieve ROI als eindresultaat neerleggen, blijkt een hele opgave. Kies je nu voor standaard software of ga je voor een oplossing op maat? We schreven een rapport waarin we de voor- en nadelen van beide software mogelijkheden uitlichten gebaseerd op onze jarenlange expertise.

Lees Meer »

Data opschonen: is AI automatisch de juiste keuze?

Coteng automatiseert dataverwerking van het Belwind park.

Lees Meer »

UX: de reden waarom software implementaties vaak mislukken.

Het succes van software projecten wordt nog te vaak alleen gemeten aan de mate waarin budget en timing werden gerespecteerd. The proof of the pudding is in the eating. Goede software is software die de gebruikers graag gebruiken.

Lees Meer »

“Het kan niet” stopt heel wat innovatieprojecten te vroeg.

Steeds weer zijn onze klanten verbaasd wat er allemaal mogelijk is wanneer software op maat wordt gemaakt.

Lees Meer »

Software op maat bij Coteng vertrekt vanuit de business, niet vanuit IT

Op de werkvloer ontstaan regelmatig goede ideeën voor automatisering en efficiëntiewinsten.

Lees Meer »

Unieke problemen vragen unieke software.

Een bedrijf dat zich differentieert tov andere bedrijven, of dat innoveert zal dat ook met bepaalde delen van zijn IT moeten doen.

Lees Meer »

In digitalisatietrajecten is “goed genoeg” niet altijd goed genoeg.

Wat in een standaard omgeving goed lijkt te werken, kan in jouw specifieke situatie erg tegenvallen.

Lees Meer »

Software als motor voor customer experience, innovatie en efficiëntieprojecten

Consultants nodig om standaard software te 'configureren' ?

Lees Meer »

Op maat gebouwde software zorgt voor efficiëntiewinst en minder fouten

Elk bedrijf en elk departement heeft workflows die geoptimaliseerd kunnen worden. Het is alleen de vraag of de investering die hiervoor nodig is wel rendabel is.

Lees Meer »

Custom-made software vs. off the shelf software

Voor en nadelen van Software op maat versus standaard software

Lees Meer »

Het gebruik van data als motor van uw business

De meeste bedrijven hebben ontzettend veel data met vaak een onderbenut potentieel; die data kunnen namelijk zorgen voor innovatie, automatisatie of het verbeteren van de customer experience.

Lees Meer »

De vier struikelblokken van innovatie

Stel u eens voor dat u als een buitenstaander uw business zou analyseren via een Business Model Canvas-oefening bijvoorbeeld. Zou u dan niet op nieuwe ideeën en mogelijkheden stoten?

Lees Meer »

De Customer Experience verbeteren is uw garantie op succes

Het belangrijkste in marketing is customer experience. Klanten verwachten een vlotte manier van werken zonder overbodige info of vragen en dit via de meeste evidente technologie.

Lees Meer »

Blijf op de hoogte

Ontvang nieuwe content direct in je mailbox.